Allmänt
Dessa villkor gäller vid bokning av de tjänster som TassHälsan erbjuder, inklusive klippning, trimning, kloklippning, andra behandlingar för pälsvård, friskvård, rehabilitering och övriga tjänster i vårt utbud.
Villkor vid bokning av tjänster
Vid bokning bekräftar kunden att:
- Kunden har läst och accepterar TassHälsans bokningsvillkor.
- Den information som lämnats till TassHälsan är korrekt.
- Djuret, så vitt kunden vet, är fritt från ohyra och smittsamma sjukdomar.
- TassHälsan har fått fullständig information om djurets temperament och eventuella skador som kan påverka tjänstens utförande.
- Djuret är vaccinerat enligt rekommendationer från Jordbruksverket.
- Kunden ska hämta djuret vid den avtalade tiden. Vid försening ska kunden informera TassHälsan, som har rätt att debitera en extra avgift för sen upphämtning.
Inför besöket
- Kunden ska komma i god tid, gärna 5 minuter före avtalad tid.
- Om kunden blir försenad ska denne kontakta TassHälsan och informera om detta. Om kunden är mer än 20 minuter sen till besöket har TassHälsan rätt att omboka besöket eller justera tjänstens omfattning. Oavsett vilket har TassHälsan rätt att debitera kunden kostnaden för den ursprungliga tjänsten.
- Kunden ansvarar för att djuret är ordentligt rastat innan besöket.
- Vid hämtning ombeds kunden att inte visa sig för djuret innan behandlingen är avslutad, eftersom många djur blir så glada över att se sin ägare att behandlingen kan försvåras.
Avbokning
- Kunden har rätt att av- eller omboka tjänsten senast 24 timmar innan den bokade tiden. Om kunden om- eller avbokar senare än så, oavsett anledning, kommer TassHälsan debitera kunden en avbokningsavgift på halva priset av den bokade tjänsten. Om kunden inte dyker upp till den utsatta tiden kommer TassHälsan debitera kunden fullt pris för den bokade tjänsten.
Skador eller sjukdomar
- Personal på TassHälsan strävar alltid efter att säkerställa att djuret känner sig tryggt och säkert under besöket. Som djurets ägare har kunden ansvar för att djuret är fysiskt och mentalt kapabel att klara av behandlingen.
- Om personalen bedömer att djuret inte kan genomgå behandlingen på ett säkert sätt, har personalen rätt att avbryta. Kunden kommer dock att debiteras för tjänsten.
- TassHälsan kan inte hållas ansvarig om djuret blir sjukt eller avlider under besöket. Vid sjukdom kommer TassHälsan att omedelbart kontakta kunden. Kunden måste se till att vara nåbar under utförandet av tjänsten.
- I akuta situationer förbehåller sig TassHälsan rätten att ta djuret till veterinär. Eventuella kostnader för detta står kunden för.
- Om en olycka eller skada uppstår under behandlingen till följd av TassHälsan personal, kommer de att kontakta kunden direkt.
- Om veterinärvård behövs vid en sådan olycka eller skada, täcker TassHälsan självrisken om djuret är försäkrat. Övriga kostnader står djurägaren för.
Skada orsakad av djuret
- Kunden är fullt ansvarig för eventuella skador eller kostnader orsakade av djuret enligt Lagen om tillsyn av katter och hundar 19§.